0 Komentarze
Edytor Eniroweb umożliwia prostą i szybką aktualizację treści na stronie. Jeśli jeszcze nie wprowadzałeś zmian na swojej stronie zachęcamy do zapoznania się z krótkim filmem wideo, prezentującym jak działa Eniroweb.
Zapraszamy do obejrzenia kilku przykładowych stron naszych Klientów :) Dlaczego konwersja jest ważna? Powiedzmy, że chcesz zwiększyć liczbę kontaktów z Twojej strony internetowej lub sprzedaż poprzez Twój sklep internetowy o 20%. Jak to zrobić? Dodanie większej ilości świeżych treści na stronie lub zwiększenie inwestycji w reklamę internetową może pomóc. Ale czy wiesz, że średnio 3% wszystkich użytkowników, którzy odwiedzają Twoją stronę pozostawia po sobie ślad zapisując się do newslettera, wysyłając wiadomość przez formularz konktaktowy lub dzwoniąc pod numer podany na stronie? Zatem, aby zwiększyć liczbę kontaktów z Twojej strony o 20% wystarczy zwiększyć współczynnik konwersji o jedyne 1%. Jak to zrobić i co się dzieje z resztą odwiedzających (97%)? Oto jest pytanie. Czym jest współczynik konwersji? Współczynnik konwersji to procent użytkowników, którzy wykonają pożądaną przez Ciebie akcję na Twojej stronie www, względem wszystkich unikalnych użytkowników odwiedzających stronę. Pożądaną akcją może być: zapisanie się do newslettera, wypełnienie i wysłanie formularza, rejestracja użytkownika na stronie, dokonanie zakupu, wysłanie zapytania, pobranie pliku lub jeśli użytkownik korzysta z urządzenia mobilnego - telefon do firmy. Współczynnik konwersji dla sklepu internetowego to konkretnie stosunek sprzedaży do wizyt (lub unikalnych użytkowników). Przykład: jeśli masz 30 konwersji z 1000 użytkowników, to współczynnik konwersji będzie wynosić 3% (30 ÷ 1000 = 3%). Wg danych firmy Fireclick średni globalny współczynnik konwersji wynosi około 3%. Natomiast współczynnik konwersji dla polskich sklepów internetowych waha się od 0,5 do 3%. Jak zwiększyć współczynnik konwersji? Przejrzysta, przyjazna użytkownikom strona. Google podaje, że jednym z głównym przyczyn niskiego współczynnika konwersji jest budowanie skomplikowanych stron, po których trudno jest się poruszać. Takie strony zniechęcają potencjalnych klientów do dalszej interakcji. Zatem upewnij się, że wygląd strony i funkcjonalności na stronie są proste i intuicyjne z punktu widzenia użytkownika. Zobacz więcej Nagłówki. Nagłówki są jedną z pierwszych informacji na stronie, które widzi użytkownik. To one zapewniają go, że trafił w dobre miejsce oraz że znajdzie tu treści, których poszukuje. Upewnij się wiec, że Twoje nagłówki są przymyślane, pobudzają do dalszego czytania i sugerują jakiej tematyce poświęcona jest strona. Przyciski "Call-to-action". Celem przycisków typu: "Skontaktuj się z nami", "Wyślij zapytanie", "Otrzymuj informacje o promocjach", "Zapytaj o cenę" jest wywołanie interakcji z użytkownikiem. Zastanów się nad tekstem umieszczonym w przycisku (przetestuj kilka opcji). Czasami niewielka zmiana może drastycznie zmienić zachowania użytkowników. Przykłady:
Formularze kontaktowe. Formularz kontaktowy jest kluczowym elementem Twojej strony, ponieważ dzięki niemu możesz możesz uzyskać dane kontaktowe do Twoich potencjalnych klientów. Formularz powinien być umieszczony na górze strony i odpowiednio wyeksponowany. Im więcej pól do uzupełnienia tym większa szansa, że użytkownik zrezygnuje z jego wypełnienia, choćby ze zwykłej ostrożności i w trosce o własne bezpieczeństwo. Usuń zatem wszystkie zbędne pola, im mniej pytań, tym lepiej. Niech Twój formularz będzie prosty, krótki. Upewnij się, że Twoi użytkownicy rozumieją dlaczego pytasz ich o dane kontaktowe, np. adres e-mail. Dobrze jest uzyskać osobną zgodę na przesyłanie newslettera oraz dodac link do zakładki zawierającej informacje o Twojej polityce prywatności. Eniroweb umożliwia zamieszczenie dowolnej liczby formularzy w treści strony oraz w stopce. Formularze mogą zawiarać między innymi pytania otwarte oraz pola jednokrotnego i wielokrotnego wyboru. Przykład: Zrezygnuj z żargonu - prosta komunikacja.
Wyobraż sobie, że wchodzisz na stronę i widzisz hasło: "Automatyzacja działań marketingowych oraz wdrażanie rozwiązań mających na celu zwiększenie efektywności sprzedażowej prowadzące do wzrostu przychodów." Czy masz ochotę zastanawiać się co autor miał na myśli? Komunikat ten nie jest nielogiczny, ale nie jest też przyjazny w odbiorze. Fantazyjne opisy na stronach www, pisane kwiecistą polszczyzną powoli odchodzą do lamusa. Teraz liczy się realność, docieranie do potrzeb użytkownika, prosty i jasny przekaz. Mniej ozdobników, więcej wartościowej treści. Prowadź, nie rozpraszaj. Na każdej zakładce Twojej strony www dodaj informacje, które wyjaśnią użytkownikowi czego od niego oczekujesz lub co powinien dalej zrobić, np. "zapisz się do newslettera" (przedstaw korzyści) lub "kup teraz". Komunikat powinien być dobrze wyeksponowany i klarowny. Zbyt duża ilość opcji/linków/treści powoduje, że użytkownik zaczyna błądzić po stronie. Schwarz Berry, w książce "Paradoks wyboru. Dlaczego mniej oznacza więcej", wyjaśnia, że zbyt duży wybór prowadzi do kwestionowania podejmowanych decyzji i, wbrew pozorom, odwodzi od dokonania zakupu. Zastanów się, które elementy na Twojej stronie mogą odwracać uwagę użytkownika od pożądanego przez Ciebie działania i usuń je. Optymalizacja współczynnika konwersji jest rozległym tematem, który niejednokrotnie jeszcze poruszymy. A tymczasem mam nadzieję, że zamieszczone tutaj informacje zainspirują Cię do dalszego rozwoju Twojej witryny internetowej. Z radością prezentujemy nasze najnowsze szablony przygotowane w technologii Rensponsive Web Design!23/1/2015
Nasza biblioteka projektów graficznych stale się poszerza. Poniżej zamieszczamy listę wszystkich szablonów dodanych w ubiegłym roku. Jeżeli posiadasz już stronę stworzoną w Eniroweb pamiętaj, że w każdym momencie możesz odświeżyć swój projekt lub wybrać nowy. Wszystkie szablony są dostępne po zalogowaniu się do edytora w zakładce "Projektuj". Zobacz wszystkie projekty graficzne dodane w 2014 roku: |