• Sklepy internetowe
    • Projekty

Jak Przygotować stronę do RODO?

Oferując nasze usługi, chcielibyśmy także pomagać w przestrzeganiu wymogów RODO. Dlatego poza tworzeniem stron www oraz sklepów internetowych, przygotowaliśmy wzorcowe klauzule informacyjne do formularza kontaktowego i newslettera, a także wzór polityki prywatności do e-sklepu.
Obraz
Klauzule informacyjne należy zamieścić przy formularzu kontaktowym i zamówieniu newslettera, aby pozyskując za pośrednictwem tych funkcjonalności dane osobowe, podczas ich pozyskiwania, udzielić osobie fizycznej wszelkich wymaganych przez RODO informacji.

Aby projektowane sklepy internetowe odpowiadały wymogom RODO, przygotowaliśmy wzorcową Politykę Prywatności do zamieszczenia w tworzonych dla Państwa sklepach internetowych.


Zanim jednak  skorzystacie z tych projektów, prosimy o dokładne przeczytanie i upewnienie się, że odpowiadają rzeczywistemu zamierzeniu i modelowi biznesowemu, zgodnie z którym planujecie funkcjonować. W szczególności, należy wyjaśnić w takich dokumentach osobom fizycznym, czy ich dane osobowe będą przetwarzane w sposób automatyczny i na ich podstawie będziecie dokonywać profilowania. 
​​W razie jakichkolwiek wątpliwości, co do poszczególnych aspektów, koniecznie trzeba poradzić się prawnika.

O czym należy pamiętać, prowadząc firmę zgodnie
​z RODO?

​Prowadząc swoją firmę zgodnie z RODO warto zawsze pamiętać o kilku kwestiach:
  • o udzielaniu osobom fizycznym, których dane Państwo pozyskujecie, informacji wskazanych w RODO, najpóźniej w trakcie ich pozyskiwania (np. o celu przetwarzania, o okresie przez który dane będą przechowywane, o przysługujących osobom fizycznym uprawnieniach z RODO),​
​
  • o uzyskaniu od osób fizycznych zgody na przetwarzanie danych osobowych w tych wszystkich sytuacjach, gdy nie ma innej konkretnej podstawy prawnej przetwarzania ich danych osobowych (taką samodzielną podstawa jest konieczność wykonania umowy czy wystawienia faktury, ze względu na wymogi prawa),
  • o zawieraniu umów na przetwarzanie danych osobowych ze wszystkimi podmiotami (osobami fizycznymi, spółkami, itp.), którym powierzycie Państwo wcześniej pozyskane od osób fizycznych dane osobowe,
​
  • o ciągłym sprawdzaniu i wprowadzaniu zabezpieczeń technicznych i organizacyjnych, aby nie doszło do kradzieży danych osobowych (np. o zobowiązaniu pracowników i współpracowników do zachowania tajemnicy oraz do przetwarzania przez nich danych osobowych tylko na wyraźne Państwa polecenie).
​Dodatkowo należy się upewnić, czy firma nie ma obowiązku prowadzenia rejestru czynności przetwarzania danych oraz wyznaczenia w firmie Inspektora Danych Osobowych. 

Jak dostosować stronę www do wymogów RODO?

Strona dopasowana do wymagań RODO powinna posiadać klauzule informacyjne do formularza kontaktowego oraz do zamówienia newslettera. 
W tym zakresie najważniejsze są trzy zasady:
Administrator danych osobowych musi udzielić tych informacji w czasie pozyskiwania danych osobowych.
Dobrze jest więc tak umiejscowić klauzule lub wprowadzić taki mechanizm, który pozwoli administratorowi udowodnić, że takich informacji udzielił już w trakcie (a najlepiej przed pozyskaniem danych). Klauzule mogą być w jakiś sposób "podpięte" do formularzy kontaktowych na stronach internetowych oraz na tej samej zasadzie do zamówienia newslettera (jeśli strona zwiera taką funkcjonalność). Robi się to albo poprzez kliknięcie w pole "zapoznałem się", albo przez pop up, który wyświetla się przed skorzystaniem z formularza lub przed zapisaniem się do newslettera, gdzie umieszcza się "link" do informacji.
Informacja musi być czytelna dla osoby, której dane Administrator pozyskał. Jeśli dokument przybiera formę trudnego dla przeciętnej osoby dokumentu prawnego, to nie spełnia tego wymogu.​

​Informacja musi być adekwatna do stanu faktycznego. Należy dokładnie zapoznać się z treścią informacji zamieszczanych na klauzulach i upewnić się, że nie ma tam informacji niezgodnych z prawdą (np. z zakresie automatycznego przetwarzania danych i ich profilowania).
Pobierz Klauzulę
do formularza
POBIERZ KLAUZULĘ
DO Newslettera
Przykład 1:
Przykład 1:

    Formularz kontaktowy

    Informacja o ochronie danych osobowych
Prześlij
Vertical Divider

Zapisz się do Newslettera

    Informacja o ochronie danych osobowych
Zapisz się na newsletter

Jak dostosować e-sklep do wymogów RODO?

E-sklep, podobnie jak strona www, powinien posiadać klauzule informacyjne do formularza kontaktowego oraz do zamówienia newslettera. Dodatkowo w e-sklepie należy umieścić politykę prywatności, której wzór można pobrać poniżej. Prosimy zwrócić uwagę na 3 najważniejsze kwestie:
Administrator danych osobowych musi udzielić tych informacji w czasie pozyskiwania danych osobowych.
Polityka prywatności w większości stanowi rodzaj informacji, jakich administrator musi udzielić klientom – osobom fizycznym w czasie korzystania ze strony (art. 13 i 14 RODO).
Dobrze jest więc tak umiejscowić politykę prywatności w taki sposób (lub wprowadzić taki mechanizm), który pozwoli administratorowi udowodnić, że takich informacji udzielił już w trakcie (a najlepiej przed pozyskaniem danych).
Stosowane zazwyczaj rozwiązanie, w którym politykę prywatności umieszcza się na dole strony jest więc niewystarczające. Samo zamieszczenie Polityki Prywatności nie dowodzi, że administrator udzielił tych informacji.
To dlatego część sklepów już teraz "podpina" politykę do formularzy zamówienia poprzez kliknięcie w pole "zapoznałem się" albo przez pop up, który wyświetla się przed złożeniem zamówienia. Strony, które używają plików cookies, z tych względów wyświetlają takie pop upy od razu (jednozdaniowe – np. „Zapoznaj się z informacjami jak przetwarzamy dane osobowe”), zanim skorzysta się ze strony.
Informacja musi być czytelna dla osoby, której dane Administrator pozyskał.
Jeśli dokument przybiera formę trudnego dla przeciętnej osoby dokumentu prawnego, to nie spełnia tego wymogu.
​

Informacja musi być adekwatna do stanu faktycznego. Należy dokładnie zapoznać się z treścią informacji zamieszczonych w Polityce Prywatności i upewnić się, że nie ma tam informacji niezgodnych z prawdą 
(np. czy naprawdę współpracownicy są zobowiązani do zachowania tajemnicy, o której piszę w Polityce).
Pobierz wzór polityki prywatności
Panorama Firm Sp. z o.o. 
ul. Postępu 14A
02-676 Warszawa
Polska
panoramafirm.pl
budownictwo.pl
baza.panoramafirm.pl
firma.panoramafirm.pl
Polityka cookies
​Polityka prywatności

​Regulamin sklepu internetowego

    Zapytaj:

Prześlij
Opinie Klientów:

" Bardzo dziękuję za rzetelne i fachowe podejście do przygotowania mojej strony internetowej. Bardzo fajnie to wygląda. Jestem pod wielkim wrażeniem. Dziękuję wszystkim którzy tak bardzo zaangażowali się w jej utworzenie."
Gabinet Psychologiczny Psychotesty, Jadwiga Jarczewska-Żuchowska, psychotesty-namyslow.pl

"Nasza strona internetowa była dosyć duża i skomplikowana. Zespół radził sobie z nią z łatwością (...). Nie mam teraz wątpliwości dokąd skierować kogoś chcącego opracować swoją nową stronę internetową."

  • Sklepy internetowe
    • Projekty